Jednostka prowadząca sprawę:
- Urząd Stanu Cywilnego
- Adres: ul. Tczewska 6, 82-224 Lichnowy, pokój nr 1 (parter)
- Bożena Milewska – Kierownik USC
- tel: (55) 271 27 23 wew. 111
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności ( tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz. 388)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U z 2011r. Nr 220, poz.1306)
Dokument od wnioskodawcy:
- formularz zgłoszenie pobytu stałego
- dowód osobisty lub paszport
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu /do wglądu /. Tytułem prawnym może być w szczególności: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- Osoba zobowiązana do zameldowania się na pobyt stały.
-
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
-
Potwierdzenia pobytu stałego osoby zgłaszającej pobyt stały dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego.
Wymagane opłaty:
- Czynność zameldowania jest bezpłatna.
- opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł, Opłatę można wpłacić na rachunek bankowy: Gmina Lichnowy SB Malbork o/Szymankowo 95 8303 0006 0060 0600 0837 0001
Termin i tryb realizacji odpowiedzi:
- Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
Tryb odwoławczy:
- Nie przysługuje
Uwagi:
- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport.
- Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia.
- Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.