Poświadczenie własnoręczności podpisu
Komórka organizacyjna załatwiająca sprawę:
Sekretarz Gminy Lichnowy
Anna Kunkel
I piętro pokój Nr 4
Tel. 55 271-27-23 wew.113
I. Wymagane dokumenty
- wniosek o potwierdzenie własnoręczności podpisu,
- wypisane upoważnienie bez podpisu osoby upoważniającej ( własnoręczny podpis musi zostać złożony w obecności upoważnionego urzędnika) lub
- wypisane oryginalne druki z ZUS lub KRUS bez podpisów składających oświadczenie lub deklaracje,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej ( jeśli czynność nie podlega zwolnieniu z opłaty).
- do wglądu dowód osobisty ( lub inny dokument potwierdzający tożsamość) osoby składającej podpis
Dokumenty należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Lichnowy ul. Tczewska 6 82-224 Lichnowy I piętro pokój Nr 2.
II. Opłaty
Opłata skarbowa od czynności urzędowej:
- za poświadczenie własnoręczności podpisu na upoważnieniach – od każdego podpisu – 9 zł,
- za poświadczenie własnoręczności podpisu na dokumentach do ZUS lub KRUS – czynność nie podlega opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy wpłacić na konto Urzędu Gminy Lichnowy Nr 95 8303 0006 0060 0600 0837 0001 w BS Malbork O/Szymankowo.
III. Termin i sposób załatwienia sprawy
Sprawa jest załatwiania bez zbędnej zwłoki, chyba że wymagane jest poświadczenie w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. Wówczas należy uzgodnić termin dokonania czynności w miejscu zamieszkania.
IV. Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
V. Podstawa prawna
1) Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 lutego 2007 r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki ( Dz.U. z 2007 r., Nr 27, poz.185),
2) Ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych ( t.j. z 2019 r., Dz.U. z 2020 r., poz.53)
3) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 października 2011 r. w sprawie postępowania o świadczenia emerytalno- rentowe ( Dz.U. z 2011 r., Nr 237, poz.1412),
4) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 grudnia 1999 r. w sprawie wymaganych dokumentów i dowodów potwierdzających rodzaj represji i okres jej trwania oraz szczegółowego trybu postępowania przy składaniu i rozpatrywaniu wniosków o przyznanie świadczenia pieniężnego przysługującego osobom deportowanym do pracy przymusowej oraz osadzonym w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich ( Dz.U. Nr 111, poz.1300).
UWAGI
Konieczny jest osobisty kontakt osoby, której dotyczy dana sprawa z pracownikiem Urzędu. Jeśli osoba nie może dotrzeć do Urzędu z uwagi na wiek lub chorobę, pracownik potwierdza własnoręczność podpisu w miejscu zamieszkania takiej osoby, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
Dokumenty do pobrania:
Wzór wniosku o dokonanie czynności potwierdzenia własnoręczności podpisu.
Klauzula informacyjna RODO