Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Lichnowy
Menu góra
Strona startowa Załatwianie spraw Referat Finansowo - Budżetowy
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Podatek od nieruchomości - os. prawne - Referat Finansowo - Budżetowy, menu 44, karta informacyjna 40 - BIP - Gmina Lichnowy”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Referat Finansowo - Budżetowy

Podatek od nieruchomości - os. prawne

Podstawa prawna

Wydział

Referat Finansowo-Budżetowy
Adres: ul. Tczewska 6, 82-224 Lichnowy, pokój nr 13 (piętro II)
Aleksandra Cwalińska - stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych
tel.: (55) 271 27 23 wew. 124
e-mail: a.cwalinska@lichnowy.pl

Wymagane dokumenty

  • Deklaracja DN-1 na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy sporządzona na formularzu obowiązującym w danym roku podatkowym na terenie Gminy Lichnowy.
  • Inne dokumenty w zależności od stanu faktycznego, np. składający deklarację po raz pierwszy powinni złożyć: akt notarialny do wglądu, aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców (KRS), kopię umowy dzierżawy, użyczenia, najmu, itp., inne dokumenty mogące stanowić dowód w sprawie.

Opłaty

  • Podatek jest płatny na rachunek bankowy Urzędu Gminy Lichnowy w BS Malbork o/Szymankowo nr 95 8303 0006 0060 0600 0837 0001 lub u inkasenta.
  • Opłata skarbowa - brak

Termin

  • Niezwłocznie - w przypadku niestwierdzenia błędów w deklaracji. W przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego - przy zachowaniu terminów wynikających z ordynacji podatkowej.

Tryb odwołania

  • nie dotyczy

Inne

  • Terminy składania deklaracji DN-1:Do dnia 31 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł po tym dniu lub zaistniało inne zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania - w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia innego zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku.
  • Obowiązek składania deklaracji na podatek od nieruchomości dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
  • Płatności:Obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości wpłaca się – bez wezwania - w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31 stycznia, na rachunek Urzędu Gminy w Lichnowach w BS Malbork o/Szymankowo nr 95 8303 0006 0060 0600 0837 0001.
  • Informowanie o zmianach:W terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku podatkowym podatnik zobowiązany jest odpowiednio skorygować deklarację na podatek od nieruchomości sporządzoną na formularzu obowiązującym na terenie gminy Lichnowy oraz dołączyć pismo wyjaśniające przyczyny korekty oraz dokumenty potwierdzające zaistniałe zdarzenie.

Pliki do pobrania:

 

Metryka

sporządzono
2013-02-21 przez Aleksandra Cwalińska
udostępniono
2013-02-21 00:00 przez Szczuchniak Igor
zmodyfikowano
2022-12-29 08:25 przez Szczuchniak Igor
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
466
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.